יום רביעי, 9 ביוני 2010

נאומו של מלך ירדן, עבדאללה ה-2 לרגל יום המהפכה הערבית ויום הצבא

9.6.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"

מלך ירדן: "לא נקבל שום פתרון פלסטיני שיבוא על חשבונה של ירדן"

נאום שנשא מלך ירדן, עבדאללה ה-2 לרגל יום המהפכה הערבית הגדולה ויום הצבא בירדן הדגיש כי "לירדן לא יהיה שום תפקיד ממשי בגדה המערבית". המלך הבטיח כי ירדן לא תקבל ולא משנה באילו תנאים שום פתרון פלסטיני שיבוא על חשבונה של ירדן. "יחד עם זאת אנו לא מוותרים על חובתנו ותפקידנו ההיסטוריים בתמיכת אחיינו הפלסטינים עד שיקימו את מדינתם העצמאית על אדמתם הלאומית".


"כל ההתבטאויות מן הסוג הזה הן ניסיון להפעיל לחץ על ירדן ע"י מבחוץ, בשל תמיכתה של ירדן לאורך השנים באחיינו הפלסטינים". נושא ה"מדינה החילופית", האופציה הירדנית והאיזרוח של הפליטים הפלסטינים בירדן, נושא אשר מרבים לדון בו מפעם לפעם, אין לי אלא להצר על כך" [...] "בשל אי התקדמות של תהליך השלום אני שומע יותר ויותר תגובות כאלו בירדן ומחוצה לה באופן מכוון ולא מכוון". [......] "חלק מאותם קולות נשמעים גם כעת והם מהווים כלי שרת בידם של אחדים אשר נושא זה משרת את האינטרס האישי והציבורי שלהם, במיוחד עתה, כאשר אנו בפתחן של הבחירות לפרלמנט"


הגדה המערבית ומזרח ירושלים היו תחת שלטון ירדני לפני מלחמת 67' ומאז 2008 עולים תרחישים אשר מעוררים את דאגתה של ירדן באשר לאפשרות לצרף חלק מאדמת הגדה המערבית לירדן. המלך הירדני סרב לא פעם להצעות הללו. בכירים ירדנים מכחישים שהפחד הגדול הוא שבמידה ויצורפו כ- 2.4 מיליון פלסטינים מתושבי הגדה המערבית הדבר יוביל לשינוי מאזן הכוחות בירדן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה