יום חמישי, 10 ביוני 2010

ראש ממשלת תורכיה שלח הזמנה לנסראללה לערוך ביקור רשמי באנקרה

10.6.10
העיתון הכוויתי "אל-סייאסה"

האם מזכ"ל חזבאללה יצא ממערתו ויגיע לביקור רשמי בתורכיה ?!?

ראש ממשלת תורכיה העביר הזמנה לנסראללה לביקור רשמי [...] כוח אל-קודס של משמרות המהפכה יאבטח את הגעתו שהותו וחזרתו....

מקור בכיר מסר לעיתון הכוויתי אל-סייאסה כי ראש ממשלת תורכיה, ארדואן נענה להצעתו של ראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל ושלח עימו הזמנה למזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה לערוך ביקור רשמי באנקרה.

נסראללה קיבל את ההזמנה בשמחה והוא שוקל ברצינות להגיע לביקור רשמי באנקרה, למרות החשש שישראל תנצל את ההזדמנות להתנקש בחייו. מזכ"ל חזבאללה החל בהערכות לביקור ונועד עם מפקדי משמרות המהפכה כיצד ניתן יהיה לאבטח את הגעתו ושובו ללבנון ולקבל ערבויות אישיות מארדואן שישראל לא תפגע במנהיג בו במהלך ביקורו או בעת חזרתו מהביקור שככל הנראה יהיה דרך היבשה דרך סוריה ללבנון.

ישנה אחדות דעים בין איראן וחזבאללה כי מי שיאבטחו את ביקורו יהיו "כוחות אל-קודס" (כוח העילית של משמרות המהפכה והאחראי על כל המבצעים החשאיים מחוץ לגבולות איראן) וכי הביקור לא יוכל להתקיים אלא במידה והתורכים יאפשרו למאבטחים החמושים לפעול באופן עצמאי בתורכיה ולאבטח את נסראללה וללוות אותו.

המקור ציין כי ראש שירותי המודיעין החדש של תורכיה, חקאן פידאן (Hakan Fidan) קיבל את הבקשה האיראנית והבטיח ללמוד אותה, למרות שלא הסתיר את חששו כי לביקור יכולות להיות השלכות ותגובות שליליות מבית.

המקור ציין כי נסראללה נמצא כעת בעמדה בעייתית משום שהוא אינו מעוניין לקחת חלק בתחרות על היוקרה בעולם המוסלמי בין איראן ותורכיה ולכן יתכן ונסראללה יסרב באופן דיפלומטי לביקור בטוענה שאמצעי האבטחה לא מאפשרים זאת. כמו כן מעוניין נסראללה לשלוח הזמנה לארדואן לביקור רשמי בלבנון ולהציע לו לתת נאום משותף בפני אזרחי לבנון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה