יום שני, 14 ביוני 2010

מאמר דעה של הכתב המדיני האיראני, מחמד צאדק אל-חוסייני

14.6.10

"החשדנות האמריקאית וההפתעות האיראניות"

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"
כהרגלי, אני משתדלת מדי פעם להביא בפני קוראי מאמרי דעה של עיתונאים ערבים בכירים או במקרה הנ"ל של הכתב המדיני הבכיר ביותר באיראן, מחמד צאדק אל-חוסייני, אשר מנתח בצורה מעניינת את הטלת הסנקציות הנוספות על איראן. חשוב לי לציין, כמו בעבר, גם הפעם עצם העובדה שאני תרגמתי עבורכם את מאמרו של אל-חוסייני אין זה אומר שאני מסכימה או תומכת בדעותיו או במסקנותיו. אך אני סבורה שאם זהו ניתוחו של הכתב המדיני הבכיר ביותר באיראן, זהו קול שחשוב לשמוע אותו. בנוסף עצם העובדה שסוכנות הידיעות האיראנית מביאה באופן מיוחד את מאמרו ואף מכנה אותו "ככתב המדיני הבכיר" משמעו שישנה הסכמה ואחדות דעים בין השלטון לדעותיו של אל-חוסייני.
במאמרו ציין חוסייני כי הסינים טועים אם הם חושבים שאיראן תשכח את עמדתם והצבעתם בעד הטלת סנקציות חדשות על איראן באמצעות נציגם במועצת הביטחון של האו"ם, "זהו כלי לא מתוחכם בו משתמשת מעצמה אימפריאלית" או כפי שאמר המנהיג הסיני המנוח, מאו "זה כמו נמר מנייר"


גם הרוסים טועים, אפילו יותר והם יצטערו על אובדן החברות עם איראן ובשביל מה??? עבור שותפות בעמדות ופריבילגיות בינ"ל מצד ארצות הברית, וכאשר רוסיה תתעורר מהשטות הזאת היא תצטרך לשלם מחיר גבוה על ההחלטות הללו כפי שאמר גם כן ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, כאשר שוחח עם הנשיא הצרפתי, סרקוזי.


חוסייני הוסיף במאמרו ואמר: "הבכירים הלבנונים הבינו ולא נכנעו לאשליות שמנסים למכור להם, כפי שניסו למכור להם כל השנים, והבטיחו להם שיעמדו לצידם ויסיעו להם ופעם אחר פעם עמדו ותמכו באויבים של לבנון ולכן לא נכנעו ללחצים ונמנעו מהצבעה.

חוסייני המשיך ואמר: "כל זה איננו העיקר, בשורה התחתונה, היינו עדים בכינוס מועצת הביטחון של האו"ם לשתי כוחות. [....] " קבוצה אחת מורכבת מהמעצמות אשר ניצחו את מלחמת העולם השנייה ואשר האמינו ועודן מאמינות ש"מאזן הכוח" עודנו כפי שהיה לאחר מלחמת העולם השנייה, בעוד בקבוצה השנייה ישנן מדינות אשר מחזקות ומעצימות על הרצון החופשי והנחישות למרות הדרך הקשה והעובדה שטרם זכו לתמיכה נרחבת" [....] "הקבוצה הראשונה תעלם ותנוצח".


איראן שמוטלות עליה היום סנקציות נוספות, היא אינה אותה איראן האנמית מלפני שלושה עשורים. איראן של היום קיבלה החלטות חשובות אשר מעמידות אותה כיום כמעצמה עולה בעולם חדש ואשר עומדת מול העולם הישן אשר מתמוטט ונחרב. איראן של היום חזקה בהרבה מאיראן אשר הוטלו עליה בתקופה הקולוניאלית הסנקציות הראשונות".


"ההחלטות החדשות לא רק שיגבירו את הנחישות להמשיך ולקדם את תוכנית הגרעין והשאיפות הגרעיניות, וכולם יופתעו, ומי שלא משוכנע יראה זאת במו עיניו" [....] "הציפייה אינה תהיה ארוכה ואז הצער והחרטה לא יעזרו לאלו שהסיקו מסקנות מהר מידי לכל אלו שחשבו שוושינגטון היא בלתי מנוצחת".

"בתחום העשרת האורניום למטרות שלום, בתחום היצור הצבאי ובתחום המוקוומה (ההתנגדות) לסנקציות תפתיע איראן את הקהילה הבינלאומית המדעי והטכנולוגי" [....]"שבירת המצור רק תעודד את הרצון החופשי ואת הנחישות "

"תורכיה וברזיל הצטרפו היום למשפחה המורחבת של איראן במטרה לשבור את המצור וישנם עוד הרבה מאוד אנשים המסורים כיום להתנגדות להגמוניה והמונופוליזציה של הקהילה הבינלאומית" [....] "אם וושינגטון חושבת שההחלטות הללו יאפשרו לה לבצע עוד תוכניות חד צדדיות כמו חיפוש על אוניות סחר איראניות או שליטה על הסחורות שיוצאות ונכנסות לטהראן אז היא צריכה להיות מוכנה למלחמה אמיצה שעד היום היא לא ידעה כמותה" [...] "רק אציין שדרך מייצרי חורמוז יוצאות ונכנסות סחורות אמריקאיות של ארצות הברית ובעלות בריתה אז כדאי להם להיזהר" [....] "לא סתם אמר נשיא איראן כי אובאמה הוא ההזדמנות האחרונה של ארצות הברית ואיראן היא ההזדמנות האחרונה של אובאמה" [...] "כעת זה הזמן לראות האם כוונותיו של אובאמה כלפי העולם המוסלמי הן אמיתיות או שמא הוא אזוק וכפות בשלשלאות חבויות על ידי הממשלה הציונית אשר חזקה ממנו ומרצונותיו".

"מי שלא קשוב ואינו מודע להסכם שחתמה עליו טהראן אז הרי: "המסמך עליו חתמה טהראן דן בהעברת אורניום מועשר לדרגה נמוכה יותר של העשרה, ההצעה הראשונית זכתה לאישור מאובאמה בשתי אגרות נפרדות לנשיא ברזיל ולראש ממשלת תורכיה, וכאשר הסכימה איראן לבקשת שתי המדינות החברות הבטיחו השתיים לטהראן שההסכם יתבצע, אך אובאמה אשר מאמין במדיניות המקל והגזר נכנע לאלו שמאמינים שבשביל שאיראן תהיה מחוייבת להסכם באמת יש להשתמש ראשית ב"מדיניות הקאובוויז", אך איראן היא מדינה חופשית ועצמאית ונחושה להתקדם הלאה בשאיפותיה, שאיפות שטרם נראו עד היום".

ועוד אמר: "איראן מסוגלת להעשיר אורניום בכל דרגה ומסוגלת ליצר דלק גרעיני אשר יספיק לכל הבירה ואשר ישרת את אזרחי איראן ולא ישאיר מיליוני אזרחים איראנים נתונים לחסדיהם של התאגידים והמונופולים הזרים. איראן רוצה להוכיח לעולם החופשי אשר הולך וגדל שוושינגטון משקרת ומפירה את הבטחתה. "איראן תמשוך את השטיח מתחת לרגליה של ארצות הברית ותוכיח אותה בשקריה".

"כפי שהיה המקרה במהלך שלושת העשורים האחרונים וכפי שניתן היה לראות עם צרפת "המעצמה הליברלית". איראן שמחזיקה ב- 10% ממניות של חברת הדלק הגרעיני הצרפתית ORDIF, "פאריס הליברלית" מחויבת למסור לאיראן את חלקה בתוצרת החברה, אך הממשלה החליטה להפר את המחויבות החוקית שלה לטהראן וכמוה גם וושינגטון אשר זרקה לפח את ההבטחות שלה לאנקרה וריו דה ג'נרו בשל הלחצים הציוניים ושליטתם העולמית"

"ארצות הברית אשר סובלת בהרבה מאוד תחומים: כלכלי, צבאי, מדיני ובטחוני חייבת לשמור על הקלף מול איראן ולהראות בו הצלחות טרם הבחירות לקונגרס אשר יערכו באוקטובר 2010" [....] "אובאמה לא לומד מטעויותיו והוא חופר לעצמו במו ידיו את הקבר, ההיסטוריה חוזרת על עצמה רק במתכונת חדשה והטרגדיה תשכפל את עצמה. ההיסטוריה מלמדת אותנו כי אין רחמים כלפי אלו אשר משחקים באמונות של העמים".

"להחלטות מועצת הביטחון החדשות נגד איראן יהיו השלכות חמורות וקשות יותר מאלה שתשא בהן איראן. לאיראן יש את היכולת להתמודד הפעם והיא תפתיע את וושינגטון עד כמה היא העריכה את יכולותיה של איראן בצורה לא נכונה" [....] "בעלות בריתה וחברותיה של איראן ואלו שרצונם להצטרף לכוחות העצמאיים והחופשיים בעולם, הם הולכים ומתרבים במיוחד לאחר הסקנדל שארע במשט השלום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה