יום שלישי, 15 ביוני 2010

מאמר מערכת של הכתב המדיני המצרי, מחמד חגאזי

15.6.10
סכונות הידיעות האיראנית "פארס"
חגאזי: ישראל והממשל המצרי ניסו במהלך שלושת השנים האחרונות לשלוט על המצור על עזה
גם הפעם אני מתרגמת עבורכם מאמר דיעה של כתב מדיני מצרי. אך בשונה ממאמר הדיעה של הכתב האיראני הבכיר, הכתב המצרי, מחמד חגאזי, אינו עיתונאי בכיר בקהיר ואל לנו לשכוח שמאמר זה כמו קודמו פורסם בסוכנות הידיעות האיראנית, אשר יש לה עניין לפרסם מאמרי דיעה של עיתונאים ערבים אשר מעבירים ביקורת ומשתלחים בממשל המצרי. למרות ההקדמה הזאת עדיין אני חושבת שחשוב לקרוא ולהכיר עוד דעות רווחות במצרים. לעיתים רחוקות אנו נוכל לקרוא מאמרי מערכת כל כך ביקורתיים כלפי השלטון המצרי, בו הוא מואשם בשיתוף פעולה עם האוייב הציוני. עד כמה דעתו של חגאזי רווחת במצרים בכלל או בקהיר בפרט איני יודעת אבל, משום מה יש לי הרגשה שיש לדעותיו של חגאזי קונים רבים במצרים. (ביקורת דומה על המשטר ואופן התנהלותו שמענו בעבר גם מדמויות בכירות ומרכזיות בפוליטיקה המצרית, דוגמת מחמד אל-בראדעי).


בנוגע למצור על עזה:
לגבי הפעילות של ישראל ומצרים
ישראל אינה הנציגה האמיתית של היהודים בעולם ושל האמונה היהודית. ישראל והממשל המצרי, במלחמתם נגד חמאס ניסו לשלוט, במהלך שלושת השנים האחרונות על המצור על עזה. בעוד מצרים בנתה חומדת פלדה לאורך הגבול בכדי למנוע תקשורת בין הפלסטינים לאלו אשר היו מעוניינים לסייע להם במצרים, באמצעות מנהרות מהצד השני של הגבול, כוונת ישראל הייתה למנוע את הגעתן של כל הספינות, מכל סוג להגיע לחופי עזה. את ישראל לא מעניין דעת הקהל הבינלאומית והיא מוכנה לספוג את ההתקפות והגינויים בשל המצור.

הקהילה הבינלאומית
כשנשאל מדוע שותקת הקהילה הבינלאומית, כשהיא נתקלת בתוקפנות הציונית השיב: "יד הברזל של ישראל המופנת כלפי ממשלות העולם היא הסיבה העיקרית המונעת זאת, אך כפי שראינו, בכל זאת היו במספר מדינות הפגנות קשות ואף אמצעי התקשורת החלו להביע עניין; זה אפילו כולל את המדיה הישראלית עצמה. אך העניין הזה נמוג עם הזמן כפי שקרה בכל המקרים בהם ישראל פעלה בתוקפנות, זה הפך לעוד אפיזודה באתגרים הניצבים בפני ישראל.

מדינות ערב
המקרה במדינות ערב שונה מאשר באיראן. כל המנהיגים הערביים לא מייצגים את רצון העם, ורוב הממשלות הערביות נשלטות על ידי שליט יחיד ומפלגה אחת. המערכת השקרית הזאת קשורה ברוב המקרים בקשרים לא חוקיים עם המשטר הציוני ועם ארצות הברית. כל עוד הם פועלים עם ישראל וארצות הברית הם מצליחים לשמור על השקט הפנימי.

הטלת הסנקציות על איראן
חגאזי נשאל על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד העם האיראני וכמו כן נשאל, האם הניסיונות האמריקאים מטרתן הסחת תשומת הדעת העולמית מהתוקפנות הישראלית? על כך השיב חגאזי כי אלו שני נושאים נפרדים שאירעו במקרה באותה העת. ארצות הברית תמיד מחפשת תירוצים להאשים את איראן והסיבה הפשוטה היא שאיראן היא האויב המשמעותי היחידי של הציונים. כל פעולה אופרטיבית נגד ישראל באה מאיראן, והחשובה ביותר היא התמיכה בחזבאללה בלבנון ובסיוע לפלסטינים. הסיבה היחידה שארצות הברית לא ממהרת לתקוף את איראן ידועה וברורה לכל והיא, ההבנה שאיראן היא לא מטרה קלה.

תוכנית הגרעין האיראנית
כשנשאל מדוע ארצות הברית לוחצת על איראן להפסיק את תוכנית הגרעין שלה בעוד שידוע לכל שלמשטר הציוני ארסנל גרעיני והסוכנות לאנרגיה אטומית מתעלמת מכך אף היא השיב חגאזי כי: " התשובה היא שלאור התמיכה האמריקאית בישראל אשר שולטת בפוליטיקה הבינלאומית ובמדיה האמריקאית וכמו כן השליטה של היהודים במוסדות ממשלתיים עולמיים, בשל כל הסיבות הנ"ל אין ציפייה מארצות הברית לאיזה ביקורת אמיתית נגד ישראל אלא הביקורת והאיומים מופנים כלפי איראן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה