יום רביעי, 23 ביוני 2010

האם ישנה הערכות צבאית של ישראל וארצות הברית לקראת מתקפה צבאית על מתקני הגרעין של איראן

23.6.10
סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"

פעילות צבאית ישראלית חשודה באזור תבוק שבצפון מערב ערב הסעודית

מספר מטוסי קרב של ישראל נחתו במהלך הימים האחרונים בשדה התעופה הבינלואמי בפרובינציה תאבוק, 9 ק"מ ממרכז העיר בכדי לפרוק שם ציוד צבאי ויחידות צבאיות. ישראל הקימה בסיס צבאי בצפון מערב ערב הסעודית בתאבוק ובמהלך הימים האחרונים נוחתים שם מס' מטוסים. באותה העת בדיוק הודיעה חברת התעופה הלאומית של ערב הסעודית כי טיסות הפנים והחוץ בסעודיה אשר היו אמורות להתקיים ב-18-19 ביוני יבוטלו, בתזמון מדוייק עם נחיתתם של המטוסים הישראלים. אחד מהנוסעים שהיה אמרו לטוס מהעיר ג'דה לתבוק אמר כי שדות התעופה הפנו את הנוסעים למלונות ליד שדות התעופה וכי הממשלה שילמה את כל ההוצאות בכדי לפצות את הנוסעים וכאשר הנוסעים ביקשו הבהרות לגבי סיבת הביטולים לא ניתנה להם תשובה.


אתר האינטרנט "תיק דבקה "

משמרות המהפכה הכריזו על מצב מלחמה ומרכזים כוחות בצפון-מערב איראן מסביב לים הכספי מול 'ריכוז כוחות אמריקנים וישראליים באזרבייג'אן'

המקורות הצבאיים והאיראניים של תיקדבקה: בהודעה בלתי רגילה, ראשונה מסוגה, אומרת טהרן כי משמרות המהפכה האיראנים מזרימים כבר כמה ימים תגבורות גדולות של אנשים וציוד צבאי לאזורים הצפוניים-מערביים של איראן, בעיקר מסביב לים הכספי, והכריזו בהם על מצב מלחמה. הסיבה לכך אומרים האיראנים, כי כוחות גדולים אמריקנים וישראליים שרוכזו בבסיסם צבאיים ואוויריים באזרבייג'אן, עומדים לפתוח משם בהתקפה קרובה על מתקני הגרעין האיראניים.

אחד מבכירי משמרות המהפכה האיראניים בריגדיר-גנרל מהדי מויני Brigadier-General Mehdi Moini, המפקד על הכוחות האיראניים אשר עליהם הוטל 'להדוף' את ההתקפה האמריקנית-הישראלית הזו, אמר ביום ג' 22.6, כי 'הגיוס (האיראני) בא כתוצאה מנוכחותם של כוחות אמריקנים וישראליים על גבולנו המערבי'. ציטוט המקור:
that mobilization is due to the presence of American and Israeli forces on the western border.
הגנרל הוסיף ואמר, 'כי התגבורות נשלחות למערב מחוז אזרבייג'אן, משום שכמה מדינות מערביות מלבות סכסוכים אתניים שמטרתם לגרום לחוסר יציבות באזור זה'. ציטוט המקור: reinforcements are being dispatched to West Azerbaijan Province because some western countries are fuelling ethnic conflicts to destabilize the situation in the region.

המקורות האיראניים של תיקדבקה: מציינים כי עד עכשיו האיראנים התייחסו ודיברו על האפשרות של מתקפות אמריקניות וישראליות על איראן במושגים כלליים ומעורפלים, אולם זו הפעם הראשונה שאיראן מפרסמת אזהרה מפורשת לגבי התקפה כזו המציינת אזור ספציפי באיראן ששם ההתקפה תיערך, ומזרימה לאזור זה כוחות גדולים, כדי לתת לאזהרה תוקף ממשי.

מקורות איראניים אחרים טוענים, כי ישראל מעבירה בימים האחרונים בחשאי מספר גדול של מטוסי קרב-הפצצה לבסיסים באזרבייג'אן, דרך גיאורגיה, וכי כוחות אמריקנים מיוחדים מתרכזים באזרבייג'אן כהכנה להתקפה.

אזרבייג'אן עצמה לא הגיבה להודעות האיראניות האלה, ולריכוז הכוחות האיראניים על גבולותיה. החבל האיראני של אזרבייג'אן בו מתרכזים כוחות המהפכה גובל, בטורקיה, עיראק, אזרבייג'אן, וארמניה.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מדווחים, כי בכבישים הראשיים המוליכים לאזרבייג'אן, ובתוך האזור עצמו נראות שיירות ארכות של טנקים, ארטילריה, יחידות נ''מ, וחיל רגלים של משמרות המהפכה העושות את דרכן צפונה לכיוון הים הכספי.

ביום ג' 22.6, אמר ראש המועצה לביטחון לאומי ויועצו הקרוב ביותר של ראש הממשלה נתניהו, ד''ר עוזי ארד, 'כי הסנקציות שהטיל האו''ם על איראן אינן מספיקות כדי לעצור את ההתקדמות הגרעינית של איראן'. 'מכת מנע צבאית (ישראלית על איראן) תהייה לבסוף הכרחית'. ציטוט המקור:

that new U.N. Security Council sanctions on Iran are inadequate to thwart its nuclear progress. A preemptive military strike might eventually be necessary.

המקורות המודיעיניים והאיראניים של תיקדבקה: מציינים כי יכולות להיות לפחות 3 סיבות עיקריות להודעה האיראנית הזו.

1. יש תגבור מסוים אבל מוגבל של הכוחות האמריקנים והישראליים באזרבייג'אן. לא וושינגטון ולא ירושלים הודו אף פעם כי יש להן נוכחות צבאית בארץ זו הגובלת עם איראן, אולם מקורות מודיעין מערביים טוענים כי שתי המדינות מפעילות בסיסי מודיעין והאזנה אלקטרונית מאזרבייג'אן, העוקבים אחר המתרחש בתוך איראן.

2. האיראניים עוקבים אחר בואו של כוח התקיפה הימי האמריקני USS Harry S. Truman Strike Group, למפרץ הפרסי ולים הערבי, ולסדרת התרגילים שהוא ערך, בצרפת ובישראל, בהם תורגלה תקיפת מטרות איראניות באש חיה, והם מרגישים כי הם צריכים להגיב על כך.

3. הוצאתו להורג ב-20 ליוני של עבדלמאלק ריגי Abdolmalek Rigi , ראש ארגון המורדים הבאלוצי'ם (כולל הבאלוצי'ם האיראנים,) שהייתה צריכה לשמש אות אזהרה למיעוטים אחרים בתוך איראן, גרם למתיחות רבה ביניהם. באזרבייג'אן האיראנית פועלות כמה תנועות שחרור אזאריות Azars הקשורות עם גורמים באזרבייג'אן, ובטהרן החליטו לרכז שם כוחות כדי למנוע התגברות הפיגועים מצד גורמים אלה.


השייטת האמריקנית-ישראלי-גרמנית שהגיעה למפרץ הפרסי, התאמנה בישראל בתקיפת מטרות באיראן, וביירוט טילים איראניים וסוריים

המקורות הצבאיים של תיקדבקה: השייטת האמריקנית-ישראלית-גרמנית, בראשותה של נושאת המטוסים האמריקנית הרי ס.טרומן USS Harry S. Truman , שעברה ביום ו' 18.1 את תעלת סואץ, התאמנה בתחילת החודש כאשר היא עוגנת מול חופי ישראל בתקיפת מטרות באש חיה, וביירוט התקפות טילים איראניות, סוריות, ושל חיזבאללה על מטרות אמריקניות וישראליות במזרח התיכון.

השייטת בת 12 האוניות כוללת בפעם הראשונה אוניית מלחמה ישראלית, שלא נמסרו עליה כל פרטים, מלבד היותה אוניית טילים, ופריגאטת הטילים הגרמנית 'הסן' FGS Hessen-F221.

המקורות הצבאיים שלנו מדווחים כי החל מיום א' 6.6 ועד יום ה' 10.6, ניצב כוח התקיפה האמריקני 'טרומן' USS Harry S. Truman Carrier Strike Group במרחק של כ-50 מייל מחופיה הדרומיים של ישראל, לא רחוק מהנקודה בים התיכון בה כוחות קומנדו ימיים של חיל הים הישראלי השתלטו ב-31.5 על האונייה הטורקית 'מאווי מרמרה'V Mavi Marmara-English: Blue Marmara, אירוע שהביא את המשבר והמתיחות הצבאית במזרח התיכון לשיאים חדשים.

במשך 5 הימים המריאו מספר פעמים ביום ובלילה מעל סיפוניה של נושאת המטוסים האמריקנית 60 מטוסי הקרב-הפצצה F/A-18E/F Super Hornets, כדי להפציץ מטרות במטווח המרכזי של חיל האוויר הישראלי בנגב נבטים. טייסות של מטוסי קרב אמריקנים מדגם F-16 שהמריאו מבסיסים בגרמניה ורומניה, נחתו בבסיסי אוויר ישראליים. תודלקו והמריאו משם ביחד עם טייסות קרב-הפצצה של חיל האוויר הישראלי לבצע הפצצות דמה בטווחים ארוכים, מעל הים האדום, והים התיכון, כשהם מתרגלים בדרכם גם קרבות אוויר-אוויר.

לא וושינגטון ולא ירושלים פרסמו דבר על תרגיל אווירי אמריקני-ישראלי זה שבאופן רשמי נקרא Juniper Stallion 2010. הסיבה העיקרית לכך הייתה, כי התרגיל הזה נשא אופי שונה לגמרי מתרגילים קודמים תחת השם הזה.

המקורות של תיקדבקה בוושינגטון מוסרים כי הנשיא אובמה אישר בחתימתו את העמדתן, בתקופת התרגיל, של כל סוללות טילי היירוט נגד טילים האמריקניות במזרח התיכון, כולל אלה הנמצאות על אוניות הצי ה-6 האמריקני בים התיכון, ואלה הנמצאות על אוניות המלחמה של הצי ה-5 האמריקני במפרץ הפרסי במצב כוננות מלחמה.

מערך טילי היירוט הישראליים, כולל מערך טילי 'החץ' הוצב גם הוא במצב הכן, ומערכי טילי היירוט האמריקנים והישראליים תרגלו פעולה משותפת להדיפת התקפות טילים איראניות, סוריות, ושל חיזבאללה על מטרות אמריקניות וישראליות.

ההחלטה לערוך תרגיל הפצצת מטרות ויירוט טילים נגד מדינות וגורמי הציר האיראני במזרח התיכון 8 חודשים בלבד לאחר שארצות הברית וישראל ערכו את תרגיל יירוט הטילים הגדול ביותר שערכו מעודו Juniper Cobra 2010, בחודש נובמבר 2009, נתקבלה בוושינגטון, לאחר שמידע מודיעני חדש הראה כי איראן, סוריה, וחיזבאללה, כמעט הכפילו בתקופה זו את כמות הטילים המבצעיים הבליסטיים ולטווח בינוני העומדת לרשותם.

כתוצאה מכך הקשיח בימים האחרונים שר ההגנה האמריקני רובט גייטס את התבטאויותיו כלפי מערך הטילים והתוכנית הגרעינית האיראניים.

ביום ה' 17.6 בהופעה בסנט, אמר גייטס, כי בידי וושינגטון יש מידע מודיעני המראה על כך כי איראן מסוגלת לתקוף את אירופה במטחים של מאות טילים בליסטיים. .

גייטס הדגיש, כי התקפה כזו, 'תהייה (תבוא) קרוב לוודאי בצורה של מטחים, דבר שיעמיד (אותנו, את האמריקנים.) במצב בו אנו עוסקים בפוטנציאל של עשרות ואפילו מאות טילים'.

ארבעה ימים לאחר מכן, אמר גייטס בהופעה בטלוויזיה, 'אינני חושב כי אנחנו (האמריקנים) מוכנים לדבר אפילו על ריסון איראן גרעינית'. 'ההשקפה שלנו היא עדיין שאיננו יכולים לקבל את הרעיון שלאיראן יהיה נשק גרעיני'. ציטוט המקור:

I don't think we're prepared to even talk about containing a nuclear Iran. I think... our view still is we do not accept the idea of Iran having nuclear weapons.

בתשובה לשאלה האם האופציה הצבאית האמריקנית עדיין קיימת מול איראן, גייטס ענה, כי כל האופציות האמריקניות ממשיכות להיות על השולחן.


מתוך "ידיעות אחרונות"


דיווח: סעודיה תאפשר למטוסי ישראל לטוס לאיראן

לפי הטיימס הלונדוני, סעודיה הבטיחה שבמקרה של תקיפה ישראלית במתקני הגרעין באיראן, מטוסי חיל האוויר יוכלו לעבור בשטחה ללא חשש שיותקפו. בשנה שעברה דווח כי ראש המוסד דן בנושא עם גורמים סעודים, שרמזו כי יעלימו עין.

סעודיה ביצעה ניסויים במערכות ההגנה האוויריות שלה, שנועדו לאפשר למטוסי חיל האוויר הישראלי לעבור במרחב האווירי של הממלכה בדרכם להפצצת מתקני הגרעין באיראן. מקורות ביטחוניים במפרץ הפרסי אמרו לעיתון "הטיימס" הלונדוני, המפרסם את הדברים הבוקר (שבת) כי ריאד הסכימה לאפשר למטוסים ישראליים לעבור בשטח אווירי צר בצפון סעודיה, על-מנת לקצר את משך הטיסה לאיראן.

כדי להבטיח שהמטוסים לא יותקפו על-ידי טילים ממערכת ההגנה בסעודיה, ביצעה ריאד, כך על-פי הדיווח בעיתון הלונדוני, בדיקות שיבטיחו כי היא לא תופעל במקרה שיטוסו מעליה המטוסים הישראלים. לאחר שהמטוסים הישראלים ייצאו משטח המדינה, המערכת תשוב לפעול כרגיל. לפני כמעט שנה דיווח העיתון הבריטי כי ראש המוסד מאיר דגן קיים מגעים עם גורמים סעודים בנושא, ואף עדכן בסוגיה את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורם דיפלומטי סיפר אז כי "הסעודים הסכימו באופן מרומז שמטוסי חיל האוויר הישראלי יטוסו מעל המרחב האווירי שלהם במסגרת משימה שאמורה לשרת אינטרסים משותפים של ישראל וסעודיה". גורם ביטחוני אמריקני באזור אמר לעיתון כי "הסעודים נתנו את הסכמתם לישראלים ויעלימו עין". לדבריו, "הם כבר עשו את כל הבדיקות הנדרשות, ויבטיחו שמטוסי הקרב שלהם לא יתקפו ומערכת ההגנה לא תופעל.
מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את כל הפעולות האלו". מקורות בסעודיה אמרו כי בכירי הממלכה מסכימים ביניהם לגבי מעבר המטוסים הישראלים. למרות המתיחות בין סעודיה לישראל, החשש שטהרן תממש את שאיפותיה הגרעיניות משותף להן. אחד המקורות אמר ל"טיימס" כי "כולנו יודעים את זה. אנחנו נאפשר לישראלים לעבור ולא נראה כלום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה