יום ראשון, 25 ביולי 2010

חילוקי דעות בקרב מפלגת הוופד המצרית בנוגע ליוזמת השלום בין מצרים לישראל

25.7.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"

יו"ר מפלגת אל-וופד המצרית: "יש לבטל את הסכם השלום בין ישראל ומצרים"

ד"ר סייד אל-בדאווי, יו"ר מפלגת האופוזיציה הרפורמיסטית "אל-וופד" הבטיח לבטל את הסכם השלום בין ישראל ומצרים במידה ויבחר לנשיאות בספטמבר 2011. הצהרה זו של יו"ר המפלגה עוררה גל של חילוקי דעות בקרב הנהגת המפלגה, כפי שתיאר היועץ המדיני, מוצטפא טאוויל וחבר המפלגה ואמר כי: "שינוי כזה לא יכול להתרחש בנסיבות הקיימות במערכת הפוליטית כיום"

טאוויל הבהיר כי הכרזותיו של אל-בדאווי בנוגע לביטול הסכם השלום עם ישראל לא אפשרית לביצוע ואף מנוגד לדעותיהם של רוב חברי הנהגת המפלגה, אשר תומכים בהסכם השלום ויתרונותיו. טאוויל הוסיף ואמר כי הצהרותיו של בדאווי הן פופוליסטיות ומטרתן לרצות את ההמון אשר מביע לאחרונה כעס כלפי מה שמתרחש נגד העם הפלסטיני כתוצאה מהכיבוש הציוני.

טאוויל הסביר כי הבעיה הפלסטינית הגיעה למבוי סתום וכי היא אינה פתירה ולכן נשמעים קולות בנוגע לכך שעזה היא המדינה הפלסטינית, ורק בשל כך עליינו לשמור על חוזה השלום עם ישראל בכדי לא לאפשר לישראל ליישם את תוכניתה הראשונית הראשונית להשתלט על מצרים. בנוסף אמר כי למרות הדימיון בין ההכרזות של תנועת האחים המוסלמים ושל אל-בדאווי אין זה אומר שישנו קונצנזוס בין האחמ"ס לבין המפלגה, אלא זהו ניסיון של כל אחת מהפלגות במפרד להענות לרחשי הכעס של הציבור המצרי.

לעומת טאוויל הבהיר סגן יו"ר אל-וופד, יאסין תאג' אל-דין כי הצהרת היו"ר היא בסיס רעיוני של המפלגה אשר מתנגדת להמשך התוקפנות הישראלית על פלסטין, בעודו מדגיש כי החלטה זאת תוכל להפוך לצעד קונקרטי רק במידה והיו"ר יבחר לנשיאות ורק במידה וישראל תמשיך במדיניות התוקפנית כלפי הפלסטינים. תאג' הבהיר כי אין באפשרות הנשיא, כמובן, לקבל כזאת החלטה על דעת עצמו אלא יצטרך להביא את ההחלטה בפני הפרלמנט להצבעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה