יום שבת, 2 באפריל 2011

נאום קורי העכביש 2 - דרשת יום שישי של השיח' יוסף אל-קרדאווי בקטאר

2.4.11

"אל-יום אל-סבע"
נאום קורי העכביש 2

"משטר ההולך שבי אחר תדמיתו חלש יותר מקורי העכביש וסופו קרוב"

או

כפי שכתוב בתהלים : כִּי אִם-כַּמֹּץ, אֲשֶׁר-תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ.


الدكتور يوسف القرضاوى رئيس الاتحاد العالمى للعلماء المسلمين


11 שנים אחרי נאומו המפורסם של נסראללה במאי 2000 אודות "תאוריית קורי העכביש" בו השווה את החברה הישראלית לקורי עכביש. נסראללה טען כי למרות שהצבא הישראלי חזק החברה הישראלית חלשה ומפונקת ולכן למרות עוצמת קורי העכביש ניתן לקרוע אותם בהינף יד. והנה עשור עובר וגיבור חדש עומד במרכז התאוריה. אני יודעת האמרה אומרת "אמור לי מי חברך ואמור לך מי אתה" אך במקרה שלנו צריך לומר "אמור לי מי הם אוייבך ואומר לך מי אתה"... אצלנו הצבא חזק והחברה חלשה לטענתו של קרדאווי בסוריה החברה חזקה והמשטר חלש...

אז ככה, הדובר הפעם הוא שיח' יוסף אל-קרדאווי ראש האיחוד העולמי של חכמי הדת (העולמא) הסונים ונאום קורי העכביש מופנה הפעם לנשיא סוריה באשר אל-אסד.

אמש, ה-1.4.11 בדרשת יום השישי שנתן קרדאווי במסגד בדוחה/קטאר הבהיר כי: "מי שלא נכון לשינוי ההיסטוריה תדרוס אותו". לאחר שהוכרז כפרסונה נון גראטה בדמשק הודיע אל-קרדאווי: מדינה שהולכת שבי אחר תדמיתה היא חלשה יותר מקורי העכביש" קרדאווי ביקש לחזק את ידיהם של המפגינים ושל אלפי הנעדרים והעצורים הפוליטיים בסוריה.

קרדאווי התייחס למפלגת הבעת' השולטת בסוריה ואמר כי סופה של המפלגה הזו הגיע עם קיצו של משטר צדאם חוסיין בעיראק וכי זה תום עידן המפלגות הטוטליטריות. מי שתומך במשטרו של אסד ומתעטף בגלימה פרלמנטרית לא ראוי להנהיג את סוריה ולא מייצג את העם הסורי.

קרדאווי הגיב לתביעה שהוגשה נגדו בדמשק באשמת הפצת הקרע העדתי בין הסונים והשיעים ואמר כי המשטר הסורי מעוניין להפחיד אותו, אך הוא אינו מפחד ומבטיח להמשיך ולומר את האמת.... "מנסים להשתיק אותי משום שאני פוגע בתדמיתה של סוריה ובתדמיתו של הנשיא שלה" [...]" מדינה שהולכת שבי אחר תדמיתה אינה ראויה להיקרא מדינה, היא חלשה יותר מקורי עכביש" [....] " זה זמן לשינוי ומי שלא ישתנה ידרס המשטר הסורי הופך את אזרחיו לעבדים וכאשר הם דורשים חופש המשטר מגיב בירי לעברם".

חופש הוא התנאי ליצור ויצירה והוא תנאי שצריך להיות מקובל על כולם. הדיכוי והרדיפה הם הסיבה לכישלונן של המדינות האסלאמיות, וציין כי כעת הגיע תור המהפכות. מהפכנים שאינם מוכנים יותר לפחד ממנהיגיהם.

אז כמו שאתם מבינים, ביקורו של משעל בקטר לא עזר. אמנם בפעם האחרונה היה זה מנהיג דתי שיעי שהפנה אצבע והפעם זה מנהיג דתי סוני אבל תנסו אתם למצוא את ההבדלים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה